Разказът около измамените ученици не разказва цялата история. Запознайте се с учителите, които смятат, че генеративният изкуствен интелект може действително да подобри ученето.математика без граници
От Уил Дъглас Heavenarchive page
6 април 2023 г
Лого на OpenAi, нарисувано с химикалка, е в центъра на разграфена хартия от ученически бележник, заобиколено от други драскулки.
СЕЛМАН ДИЗАЙН
Отговорът на училищата и университетите беше бърз и решителен.
Само няколко дни след като OpenAI изостави ChatGPT в края на ноември 2022 г., чатботът беше широко заклеймен като безплатен инструмент за писане на есета и вземане на тестове, който прави смешно лесно да се мами при задания.образователен център
Los Angeles Unified, вторият по големина училищен район в САЩ, незабавно блокира достъпа до уебсайта на OpenAI от мрежата на своите училища. Скоро се присъединиха и други. До януари училищните квартали в англоезичния свят започнаха да забраняват софтуера – от Вашингтон, Ню Йорк, Алабама и Вирджиния в Съединените щати до Куинсланд и Нов Южен Уелс в Австралия.avigea.net
Няколко водещи университета в Обединеното кралство, включително Imperial College London и University of Cambridge, издадоха изявления, които предупредиха студентите да не използват ChatGPT за измама.
„Въпреки че инструментът може да е в състояние да предостави бързи и лесни отговори на въпроси, той не изгражда умения за критично мислене и решаване на проблеми, които са от съществено значение за академичния успех и успеха през целия живот“, Джена Лайл, говорител на отдела на град Ню Йорк на образованието, каза Washington Post в началото на януари.школа по математика пловдив
Тази първоначална паника от образователния сектор беше разбираема. ChatGPT, достъпен за обществеността чрез уеб приложение, може да отговаря на въпроси и да генерира гладки, добре структурирани блокове от текст с дължина няколко хиляди думи по почти всяка тема, за която е зададен въпрос, от теория на струните до Шекспир. Всяко есе, което произвежда, е уникално, дори когато отново получи същата подкана, и авторството му е (практически) невъзможно да се забележи. Изглеждаше, че ChatGPT ще подкопае начина, по който тестваме това, което учениците са научили, крайъгълен камък на образованието.образователен център пловдив
Но три месеца по-късно перспективата е много по-малко мрачна. Говорих с редица учители и други преподаватели, които сега преоценяват какво означават чатботове като ChatGPT за начина, по който учим децата си. Много учители сега вярват, че ChatGPT далеч не е само мечтана машина за измамници, но всъщност може да помогне за подобряване на образованието.
Разширените чатботове могат да се използват като мощни помощни средства в класната стая, които правят уроците по-интерактивни, учат учениците на медийна грамотност, генерират персонализирани планове за уроци, спестяват време на учителите за администриране и др.
Образователните технологични компании, включително Duolingo и Quizlet, които правят дигитални флаш карти и практически оценки, използвани от половината от всички гимназисти в САЩ, вече са интегрирали чатбота на OpenAI в своите приложения. И OpenAI работи с преподаватели, за да състави информационен лист за потенциалното въздействие на ChatGPT в училищата. Компанията казва, че също така се е консултирала с преподаватели, когато е разработила безплатен инструмент за разпознаване на текст, написан от чатбот (въпреки че неговата точност е ограничена).математическа занималня пловдив
„Вярваме, че експертите по образователна политика трябва да решат какво работи най-добре за техните райони и училища, когато става въпрос за използването на нови технологии“, казва Нико Феликс, говорител на OpenAI. „Ангажираме се с преподаватели в цялата страна, за да ги информираме за възможностите на ChatGPT. Това е важен разговор, за да са наясно с потенциалните ползи и злоупотребата с AI и да разберат как могат да го приложат в своите класни стаи.“
Но това ще отнеме време и ресурси за преподавателите да направят иновации по този начин. Много от тях са твърде преуморени, с недостатъчни ресурси и се подчиняват на строги показатели за ефективност, за да се възползват от възможностите, които могат да предоставят чатботовете.
Твърде рано е да се каже какво ще бъде трайното въздействие на ChatGPT – дори не е съществувал цял семестър. Сигурното е, че чатботовете за писане на есета са тук, за да останат. И те само ще станат по-добри в заместването на студент в крайния срок – по-точни и по-трудни за откриване. Забраната им е безсмислена, вероятно дори контрапродуктивна. „Трябва да се запитаме какво трябва да направим, за да подготвим младите хора – учащите се – за един бъдещ свят, който не е толкова далеч в бъдещето“, казва Ричард Кулата, главен изпълнителен директор на Международното дружество за технологии в образованието (ISTE), организация с нестопанска цел който се застъпва за използването на технологии в преподаването.
Способността на технологиите да революционизират училищата беше преувеличена в миналото и е лесно да бъдете увлечени от вълнението около трансформиращия потенциал на ChatGPT. Но това се чувства по-голямо: AI ще бъде в класната стая по един или друг начин. Жизненоважно е да го направим правилно.