Транспортирането на стоки между страните се извършва по много причини. Повечето обаче са от съображения за повишаване на стойността на стоките. С бързия растеж на електронната търговия голям брой по-малки фирми вече се нуждаят от международен транспорт. В тази статия се стремим да обясним различните стъпки, с които трябва да сте наясно, преди да резервирате първата си пратка.gd cargo
Корабни линии, резервационни агенти, спедитори, митнически брокери; има много играчи, участващи в международния транспорт. Ако вашата нужда от превоз е свързана с товари, които могат да се поберат в стандартен транспортен контейнер, но не са достатъчни, за да го напълнят, и ако вашият товар не е толкова спешен, че искате да платите допълнително за въздушен транспорт, вероятно имате нужда от решение за товар, по-малък от контейнера. Ако случаят е такъв, единствените играчи, за които трябва да знаете, са следните:спедиторски услуги
Представяме ви четири ключови играча в корабоплаването LCL: изпращач, получател, спедитор и корабна линия.
Корабната линия е компанията, която превозва вашия товар по море. Вероятно никога няма да говорите с тях или дори да видите документи или кореспонденция от тях. Спедиторът обаче е логистичният доставчик, с когото ще имате работа. Те могат да организират транспортирането от изпращач до получател – един от които сте вие.Транспорт и доставка
Транспортните разходи представляват голяма част от логистичните разходи. Обхваща всички разходи за доставка от доставката на продукта до доставката на пакета до клиентите. Освен тарифата за доставка, има няколко други такси, които попадат в тази група:карго застраховка
Изпращачът е страната по изпращането на пратката; може да сте вие или фабрика или продавач, от който купувате продукт. Получателят е получател на товара; това отново може да сте вие или някой, на когото продавате продукт.
Пет физически и две документални стъпки в международния транспорт
При движението на стоките от изпращача до получателя има пет физически стъпки и две стъпки на документиране, които трябва да се извършват за всяка отделна пратка. С всяка стъпка има свързани разходи, които трябва да бъдат уредени от някого, обикновено от изпращача или получателя. Ако искате да избегнете скъпи изненади и ненужни забавяния във вашата верига за доставки, уверете се, че трябва да изясните споразумението кой точно плаща за всяка от тези 7 стъпки всеки път, когато резервирате пратка.международен транспорт
Седемте стъпки на международното корабоплаване: превоз за износ, обработка на произход, митническо освобождаване при износ, морски превоз, митническо освобождаване при внос, обработка на дестинация и превоз при внос.
Илюстрация на процеса на доставка (7 стъпки)
Ако се съмнявате, вижте договора между изпращача и получателя. Ако става въпрос за продажба на стоки, често предаването на отговорността за стоките се уговаря в договор, който тогава ще бъде и източникът за установяване кой за какво плаща.cargo
Износни превози
Първата част от транспорта е износ. Това се отнася до движението на товара от помещенията на изпращача до помещенията на спедитора. Помещенията на спедитора в случай на пратки с товар, по-малък от контейнер, винаги е център за консолидация на износа (склад на произход), където спедиторът има свои собствени хора или назначени агенти под свой контрол. Стоките обикновено се движат по шосе (с камион), железопътен транспорт или комбинация. Ако беше договорено, че изпращачът е отговорен за тази част от транспорта, той обикновено ще бъде организиран чрез местна транспортна компания. Ако обаче получателят е отговорен, често е най-разумно да се използва спедитор, който може да предложи превоз за износ като част от международния транспорт.
Обработката на товара (натоварване на камион) в помещенията на изпращача не се счита за част от превоза за износ, тъй като разтоварването на камиона в помещенията на спедитора обикновено не е част от превоза за износ.сухопътен транспорт
Износно митническо оформяне
За всяка пратка, напускаща държава, трябва да се извършат митнически формалности, за да се изпълнят нормативните изисквания. Митническото оформяне е сделка, при която се изготвя декларация и се подават необходимите документи на властите и може да се извършва само от компании, притежаващи валидни митнически лицензи, така наречените митнически брокери.
Експортното митническо оформяне може да се извърши или от спедитор с валиден лиценз, или от агент, назначен от спедитора. Като алтернатива може да се извърши от митнически брокер, назначен директно от изпращача, който не е задължително да участва в процеса на изпращане. Стъпката на експортно митническо оформяне трябва да бъде завършена, преди товарът да може да напусне страната на произход, и ако не е извършена от спедитора, често се изисква да бъде завършена, преди товарът да влезе в склада на произход на спедитора.логистични услуги
Обработка на произхода
Обработката на произхода обхваща цялата физическа обработка и проверка на товара от получаването му в склада на произхода до натоварването му на кораб в контейнер. Има много стъпки, извършвани при обработката на произхода от много различни страни, но всичко това е координирано и е отговорност на спедитора или агент, назначен от спедитора.