5 прости съвета за създаване на ефективен план на Агенцията за цифров маркетинг

Цифровият маркетинг може да изглежда сложен, но е необходимо да разберете как да разработите план на агенция за цифров маркетинг, за да помогнете на бизнеса си да успее.groweasy.bg

Независимо дали управлявате бизнес, който предлага материални продукти, услуги или други видове стоки, важно е да направите присъствието си в интернет известно. 

Това е така, защото броят на купувачите на дигитални продукти само в Съединените щати възлиза на 266,7 милиона души през 2022 г. Още повече хора са просто потребители на интернет, които търсят следващия най-добър продукт онлайн.seo оптимизация

Най-добрият начин да уловите повече потенциални клиенти от тези интернет потребители и купувачи е като разработите план на агенция за дигитален маркетинг. 

Цифровият маркетинг е напреднал през годините, което прави объркващо за някои собственици на бизнес да разберат най-добрите практики за разработване на маркетингов план, който работи за тях и постига резултати.дебит

За щастие има няколко сигурни метода, които можете да използвате, за да управлявате съществуващите си клиенти, да генерирате потенциални клиенти и да следите важните тенденции чрез плана на вашата агенция за цифров маркетинг.национално знаме на българия

Продължете да четете, за да научите повече.

1. Извършване на SWOT анализ

SWOT анализът е един от най-добрите начини да дадете старт на плана си за дигитална маркетингова агенция, както и да направите цялостна инвентаризация на бизнеса си и неговото състояние. SWOT анализът означава:дигитална агенция

Силни страни

Слаби страни

Възможности

Заплахи

Нека разгледаме всяка от тези точки.

Установете къде са силните ви страни, както като компания, така и като лидер

Има ли вашата компания вече база от лоялни клиенти? В какво е добър вашият екип? 

Може би ръководите компания, която в момента се разраства по мащаб. 

Макар и малко неуправляемо, това показва, че има потенциал вашата компания както да работи успешно, така и да се организира, с помощта на определени техники за управление на проекти и солиден план за цифров маркетинг.дигитална агенция grow easy

Идентифицирайте слабите места във вашата компания

Според Forbes някои от най-често срещаните предизвикателства, с които фирмите казват, че се сблъскват, са следните:grow easy

Ускоряване на цифровата трансформация, като например създаване на план за цифров маркетинг, който се вписва в съвременните тенденции в социалните медии.

Подобряване на приходите и паричните потоци.

Уебсайт и киберсигурност.

Развиване на силни лидери в рамките на тяхната компания, които да помагат за нейното управление.

Модифициране на бизнес моделите им, като например създаване на цифрово присъствие.

Определянето на мястото, където се намирате в рамките на тези слаби страни, може да е трудно, но то ви помага да разберете как по-добре да формирате решения за справяне с тези слаби места, както и да бъдете информирани за тях.

Разгледайте възможностите си като бизнес 

Това включва разглеждане на служителите, клиентската база и самия пазар, за да се търсят възможности.

Например, има ли в момента голямо търсене на вашия продукт, но просто няма как да разберете как да продавате в големи количества? 

Или пък има внезапна промяна в социалните норми, която кара клиентите да купуват от вашата компания заради вашите ценности? 

Помислете за външните фактори, които могат да помогнат за подобряване на бизнеса ви и увеличаване на продажбите, и как можете да се възползвате от тях чрез план за цифров маркетинг.

Разгледайте заплахите за вашия бизнес

Напускат ли клиентите, защото има по-добра компания, която предлага по-ниски цени? 

Проблеми с веригата за доставки ще попречат ли на способността ви да продавате продуктите си, дори и да имате клиенти, които искат да ги купят? 

Всички тези въпроси са от значение и трябва да ги вземете предвид, когато формулирате целите на своя план за цифров маркетинг.

2. Разработване на SMART цели

Във връзка с това следващата стъпка е да разработите SMART цели, които са:

Специфични, което означава, че са разделени на краткосрочни и дългосрочни цели. Например, специфична цел е да спечелите 15 нови абонати на електронна поща всеки месец, а не просто „да увеличите списъка с имейли“.

Измерими, което означава, че това е цел, която може да бъде измерена с помощта на ключови показатели за ефективност и други форми на анализ на данни.

Постижима, което означава, че е реалистична, като се имат предвид вашите ресурси, време и бюджет, като например да развиете уебсайт, вместо да създадете следващия Amazon в рамките на 2 месеца.

Уместна, което означава, че е в съответствие с по-големите цели на вашия бизнес. Например, може да искате да създадете платформа за социални медии, за да влезете в контакт с по-млада аудитория.

Времево ориентирани, което означава, че определяте както краткосрочни, така и дългосрочни срокове.

Краткосрочни цели

Когато създавате своя план за цифров маркетинг, не забравяйте да си поставите както краткосрочни, така и дългосрочни цели. 

Краткосрочните цели могат да бъдат толкова прости, колкото да кажете: „Искам да увелича броя на последователите ни в социалните медии със 100 потребители през следващите 2 седмици“. 

Тези цели могат да спомогнат за повишаване на морала и да поддържат компанията ви на правилния път към увеличаване на нейния цифров отпечатък.

Дългосрочни цели

Дългосрочните цели могат да бъдат нещо, което се поставя за година или дори за години напред. 

Например, искате ли да създадете план за цифров маркетинг, който да помогне на компанията ви да заеме първо място в търсачките на Google чрез SEO оптимизация през следващата година? 

Целите ви са да генерирате 50% повече продажби до 2023 г.? 

Всичко това са отлични конкретни и дългосрочни цели, които могат да ви помогнат да определите визията на вашата компания и плана за цифров маркетинг.

3. Определете аудиторията си

Каква полза от един план за дигитален маркетинг без аудитория, която да приеме вашия план? 

Важно е да определите аудиторията на вашия бизнес, преди да пристъпите към създаване на контакт или ангажираност.

Помислете кого искате да привлече бизнесът ви. Те могат да бъдат разделени по отношение на:

Възраст

Пол

Прагове на доходите

Цели

Социални ценности

Интереси

След като идентифицирате аудиторията, можете да използвате тази информация, за да създадете личност на купувача. Това е своеобразен шаблон, който можете да използвате за създаване на реклами и съдържание. 

Например, да кажем, че вашата компания продава чанти. Искате ли да привлечете по-млада женска аудитория или по-възрастна аудитория, съставена от бизнесмени?

Както виждате, често е необходимо да се вземе предвид повече от една личност на купувача.

Поставете се на тяхно място и се запитайте: „Ако бях клиент, какво би ме накарало да искам да купя от дадена компания? Как бих избрал един онлайн бизнес пред друг?“ 

Отговорът е толкова прост, колкото създаването на съдържание, което е полезно, подходящо и ориентирано към клиента.

На който и купувач или аудитория да сте избрали да продавате, съсредоточете се върху изграждането на онлайн услуги, които да отговарят на изискванията на клиента и да му осигуряват удовлетворение. 

Всъщност статистиката показва, че 50% от клиентите ще напуснат даден уебсайт завинаги, ако съдържанието му е нерелевантно (тоест не е полезно за тяхната ситуация), а (не е изненадващо) 50% от хората намират за полезни публикациите в блоговете.

Използвайте тази информация във ваша полза, когато създавате съдържание за вашите стратегии за цифров маркетинг.

4. Обмислете възможностите си за маркетинг

Има много пътища, от които можете да избирате, за да увеличите продажбите на клиентите си и трафика към уебсайта на вашата компания. 

Всички те имат и своите предимства, включително:

Социални медии

Предприятията твърдят, че тя е помогнала за увеличаване на трафика им с до 75%.

Маркетингът в социалните медии също така е доста бюджетен, тъй като може да се възползва както от съдържание, генерирано от потребителите (т.е. съдържание от вашите клиенти), така и дори от съдържание на служителите.

Маркетинг на влиятелни личности

Той също е чудесен начин не само да подобрите експозицията, но и да помогнете на бизнеса си да развие доверие сред клиентите си. 

Този вид маркетинг е ефективен, но може да бъде скъп за наемане на влиятелни личности, които да рекламират вашата марка на своя уебсайт, в блоговете си, в канала си в YouTube и т.н.

PPC

Рекламата „плащане за клик“ е по-традиционна форма на реклама, която насочва трафика към вашия сайт, като същевременно ви позволява да плащате на рекламодателите за количеството кликвания върху сайта ви. 

Това я прави удобна за бюджета, но не е подходяща за генериране на дългосрочен трафик, както маркетингът на съдържанието.

SEO

Оптимизацията за търсачки е един от най-добрите начини за увеличаване на трафика онлайн. 

Начинът, по който тя работи, е, че вашият бизнес създава съдържание, което други хора търсят, например „Най-добрите начини да почистя дома си“. 

Като създавате полезно съдържание като блогове, видеоклипове, подкастове и други, вие развивате огромен цифров отпечатък в търсачките като Google или Bing, който може да продължи да ви носи трайно трафик, стига да продължите да създавате ценно съдържание. 

Това генерира трафик към вашия уебсайт и се превръща в повече потенциални клиенти и продажби.

5. Разработване на бюджет за вашия план

В зависимост от бюджета си можете да изберете да приложите една или всички от тези маркетингови стратегии за вашия маркетингов план.

След като разполагате с бюджет, можете да закупите необходимите елементи за изпълнение на вашия план, като например:

Наемане на външни творци, за да повишите способността си да разбирате от цифров маркетинг, както и да оставите създаването на съдържание в техните опитни ръце.

Наемане на специалисти по ефективност, които могат да ви помогнат да анализирате пазарните тенденции на онлайн маркетинговата стратегия на вашия бизнес, като ви помогнат да разберете кои области са успешни, имат нужда от подобрение и кои планове да продължите да използвате.

Закупуване на онлайн реклами, домейни и инвестиране в цялостното създаване на цифрово съдържание.

Похарчете пари, за да обучите екипите си, за да бъдат квалифицирани и в областта на цифровия маркетинг, или намерете външни наематели, които да работят за вашата компания в това начинание.

Създаването на план за дигитален маркетинг може да изглежда новост, но е необходимо, за да се увеличат приходите и да се осигури дълготрайност на бизнеса ви. 

Използвайки тези съвети по-горе, можете да създадете маркетингов план, който да работи за всеки тип агенция и да доведе до реални резултати.