Робърт Уитчъл внимателно избягва платените пътища всеки път, когато шофира от дома си в окръг Северозападен Травис до клиниката по въпросите на ветераните в Югоизточен Остин.гражданска за кола
Пътят му отнема половин час повече – понякога дори час с трафик – но той се закле да не плаща платени пътища преди около пет години, откакто натрупа около 600 долара неплатени пътни такси и такси за закъснение, които казва, че не дължи.
Въпреки че има електронен стикер TxTag, издаден от Министерството на транспорта на Тексас за автоматично плащане на пътни такси, повече от година не му беше казано, че сметката му не е таксувана. Отне няколко обаждания до отдела за обслужване на клиенти, за да разбере, че методът му на плащане е остарял. В крайна сметка той плати 120 долара за уреждане на дълга и реши да напусне завинаги системата за платени пътища в Тексас.проверка го
„Това е измама“, каза Витчъл, ветеран от бреговата охрана на САЩ.
Texas Tribune благодари на своите спонсори. Стани един.
В продължение на години шофьори от Тексас като Witchel се оплакват от проблеми с плащането на пътни такси като двойно фактуриране, отхвърлени автоматични плащания, погрешни такси и фактури със стотици долари забавени такси и глоби. Органите за събиране на пътни такси са признали проблемите и са разрешили някои от тях, но други продължават да съществуват.гражданска отговорност проверка
Законодателите се колебаеха да се намесят в щатската пътна система, смесица от агенции и изпълнители, която генерира повече от 2 милиарда долара годишно и подобри мобилността в най-големите градски райони на Тексас, но често принуждава шофьорите да плащат, за да стигнат от една точка до друг — и да се справите с разочарованието от неочаквана сметка.проверка на винетка
По време на тазгодишната редовна законодателна сесия законодателите внесоха най-малко девет законопроекта, свързани с таксите, включително предложения, които се стремят да намалят глобите и таксите, да премахнат таксите за престъпления за провинилите се потребители и да направят платените пътища безплатни за използване, след като бъдат изплатени облигациите, издадени за изграждането им. Само един от тези законопроекти, House Bill 2170, стана закон. Той изисква субектите за таксуване да уведомяват потребителите с електронни етикети, когато автоматично плащане бъде отхвърлено. Законът влиза в сила от 1 септември.tollpass
Министерството на транспорта на Тексас и Управлението на пътните пътища в Северен Тексас заявиха, че не са заели официална позиция относно провалените законопроекти, свързани с таксите, обсъдени по време на сесията.
Наваксвайте новини за жилища и транспорт с нашия седмичен бюлетин
Седмичен бюлетин за жилища и транспорт
Наваксвайте новини за жилища и транспорт с нашия седмичен бюлетин
Вашата електронна поща
Разгледайте всички бюлетини на texastribune.org/newsletters.
Групи активисти, които се стремят към реформи на платените пътища в щата, казват, че новият закон ще бъде подобрение, но те изразиха разочарование от липсата на общодържавно ограничение за това колко високи могат да бъдат таксите и глобите. Операторите на пътни такси, от своя страна, казват, че са възприемчиви към проблеми с потребителското изживяване, но в миналото са настоявали за запазване на по-сурови санкции, за да възпират неплащането. Експерти по транспорта казват, че регионалните власти също се противопоставят на промяната на начина, по който управляват платените пътища, защото те са надежден икономически ресурс, който помага да се плати за други подобрения на мобилността.
Такси, глоби и законодателната власт на Тексас
Тексас има фрагментирана система за такси. TxDOT управлява 13 от 42 платени пътища в щата, без да се броят граничните пунктове и мостовете или лентите за превозни средства с висока заетост. Останалите се управляват от окръжни или регионални органи за събиране на пътни такси, които са независими държавни агенции, отговорни за изграждането, експлоатацията и поддръжката на определени пътища в тяхната юрисдикция. Те могат да издават облигации за изграждане на пътища и да възстановят разходите чрез пътни такси или могат да си партнират с частна компания, която плаща част или всички строителни разходи в замяна на печалба от бъдещи пътни такси.
Най-големите органи за таксуване на изминат участък в щата са TxDOT, NTTA в района на Далас-Форт Уърт, Управлението за пътни такси на окръг Харис в по-широкия район на Хюстън и Регионалният орган за мобилност на Централен Тексас в столичния район на Остин. Някои от тях, като TxDOT, NTTA и HCTRA, издават свои собствени електронни тагове. Повечето от тези етикети могат да се използват на всеки платен път в щата.
Когато автомобил с електронен етикет премине през пункт за плащане, автоматично се таксува сметката на потребителя. Ако плащането бъде отхвърлено, фирмата за таксуване изпраща фактура по пощата. Много шофьори обаче се оплакват, че не са получили сметката си навреме или че не са знаели, че дължат пари поради проблем с автоматичните им плащания. И ако не платят навреме, таксите за закъснение започват да се натрупват и могат да доведат до сметки от стотици долари.
Texas Tribune благодари на своите спонсори. Стани един.
HB 2170, единственият закон, свързан с таксите за изминат участък, приет тази година, изисква всяка организация за таксуване в щата да уведомява незабавно потребителите по пощата, имейл или текстово съобщение, когато плащането бъде отхвърлено. Той също така задължава субектите за таксуване да изпратят фактурата по пощата с ясно съобщение извън плика, което показва, че съдържа сметка, която трябва да бъде платена.