Сближават ли се американската и корейската образователни системи?

Това проучване разглежда ключовите политики за училищна реформа и резултатите от САЩ и Корея през последните три десетилетия от сравнителна гледна точка. Тъй като уникалните образователни проблеми на двете нации доведоха до различни пътища за образователна реформа – стандартизация срещу диференциация, тестване с високи залози срещу индивидуализирано оценяване и централизация срещу децентрализация – проучването проследява усилията за сравняване на международната политика и потенциалното въздействие върху конвергенцията в образованието. Образованието е социалната институция, чрез която обществото учи членовете си на уменията, знанията, нормите и ценностите, които трябва да научат, за да станат добри, продуктивни членове на своето общество. Както става ясно от това определение, образованието е важна част от социализацията.образование

Проучването използва смесени методи, включително анализ на съдържанието на изследователски и медийни документи и анализ на тенденциите на набори от данни TIMSS и PISA. Резултатите показват, че въпреки значителните промени в политическия дискурс, различията между Корея и САЩ в постиженията на учениците по математика и училищния климат не са се стеснили. Обсъждат се политическите поуки от тези случаи и проблемите на сравнителния анализ на международното образование.кан академия български език

В разгара на международна надпревара за мозъци и движение за училищна отчетност, американските образователни политици често се опитваха да копират политики като национални учебни програми и тестове от по-високо представящи се азиатски страни, включително Корея (Baker 2003; Lee 2001). Тъй като училищната система на САЩ се разглежда като фрагментирана, а резултатите на учениците като посредствени, американската училищна реформа се фокусира върху повишаване на образователните стандарти, затягане на учебната програма и оценяване и подобряване на академичните постижения.obr.education

За разлика от тях, политиците в Корея, където училищната система се разглеждаше като свръхстандартизирана, а образователните процеси като недостатъчни, се съсредоточиха върху дерегулирането на училищата, разнообразяването на учебните програми и оценяването и подобряването на обучението на целия човек. Предвид междунационалните усилия за сравняване на политиката, основният въпрос е дали различните пътища на реформи са довели до сближаване на образованието между двете страни и дали са дали желаните резултати. Това проучване разглежда инициативите за училищна реформа в САЩ и Корея през последните две или три десетилетия от международни сравнителни перспективи, които хвърлят нова светлина върху силните страни и капаните на сравнителния анализ на политиката.khan academy българия

Като се има предвид междунационалното сравняване към желаните образователни цели и резултати, централният въпрос е дали различните пътища на реформи водят до образователна конвергенция между тези източни и западни страни.образование без раници

В областта на учебната програма и оценяването в САЩ се очакваше по-единна учебна програма и оценяване с високи залози с акцент върху академичните постижения, докато в Корея се очакваха по-адаптивни учебни програми и гъвкави оценки към обучението на целия човек. По този начин тези противоположни политически мерки, ако бъдат приложени успешно, биха направили двете различни системи по-сходни.

В същото време в арената на училищното управление се очакваше повишена държавна власт и намалено влияние на местния район в САЩ, докато в Корея се очакваше намалена държавна власт и повишено влияние на местните училищни съвети. В комбинация с реформи в учебната програма и оценяването, реформите в управлението на училищата вероятно ще стимулират сближаването на образованието. Изследването на такива промени в образователните процеси и резултати изисква по-систематично и всеобхватно събиране на данни, отколкото настоящите проекти за международно оценяване, които се фокусират върху академичните постижения (вж. Lee 2001).