Пътуване за удоволствие: кратка история на туризма

Проследяване на развитието на туризма от 17 век до наши дни

Хората винаги са имали нужда да пътуват, било то за да изследват и откриват нови земи или за собствено удоволствие. Туризмът обхваща именно последното.туристическа агенция

Можем да проследим произхода на съвременната концепция за туризъм назад до 17-ти век, когато млади благородници от западни и северноевропейски страни правят това, което се нарича Grand Tour: пътуване из Европа (обикновено обхващащо Франция, Германия, Италия и Гърция) с основната цел е да се погълне история, изкуство и културно наследство. Смятало се е за идеален начин за образование.коледни екскурзии

До 18 век този обичай е широко разпространен сред по-богатите класи и се разпространява в други части на света, като Америка. По същия начин религиозните поклонения, които вече са били популярни през Средновековието, продължават и през този период.египет 2024

Индустриалната революция, започнала през втората половина на 18-ти век, доведе до голяма икономическа, социална и технологична трансформация, която щеше да се разпространи в останалия свят. В резултат на тези промени имаше изселване от селските райони към разрастващи се големи градове, които се нуждаеха от работна ръка за новата индустрия.

Следователно се появиха нови социални класи. Развитието в транспорта също беше от ключово значение. Подобренията в товарния и пътническия транспорт допринесоха за раждането на свободното време, нови форми на забавление и пътуване. Хората пътуват предимно с влак, възползвайки се от факта, че железопътните мрежи свързват дестинациите в Европа и други части на света.туристически агенции

През 19 век се създават първите туристически агенции. Един от пионерите е Thomas Cook & Son, който първи предлага екскурзии и почивки за групи, които включват транспорт, настаняване и билети за храна, като по този начин намаляват разходите. Това ще бъде произходът на това, което сега познаваме като пакетни почивки.

През първата половина на 20 век туристическата индустрия продължава да расте благодарение на масовото производство на автобуси и автомобили. Крайбрежният туризъм започва да придобива значение и след Втората световна война средиземноморското крайбрежие бързо набира популярност. Освен това подобренията във въздушния транспорт (чартърни полети), както и напредъкът в трудовото законодателство и ръстът на социалните помощи доведоха до бум в туризма.

Туристическият сектор претърпя рецесия през 70-те години, главно поради енергийната криза, което доведе до по-ниски разходи и цени. Тогава се появи масовият туризъм. Пътуването се превърна от нещо само за изключителна група в развлекателна дейност, достъпна за много хора.туристически агенции софия

Туризмът не само оказва влияние върху местната икономика, но също така започва да влияе върху социалните структури, културата и начина на живот на посещаваните дестинации. Следователно предизвикателството сега е да се осигурят решения чрез развиване на туристическа осведоменост, която уважава околната среда и местния начин на живот на своите жители.