Преди да обсъдим предимствата на CRM система, нека дефинираме какво представлява софтуерът.
CRM означава управление на взаимоотношенията с клиентите. Най-просто казано, това е вид софтуер, който събира и съхранява информация за потенциални клиенти и клиенти, включително тяхната история на взаимодействие с вашия бизнес.nzoom
Докато управлението на взаимоотношенията е нейната основна цел, CRM системата може да бъде от полза за вашия бизнес по много начини. Предимствата варират в зависимост от индустрията; седем CRM предимства обаче се прилагат за всеки потребител:
- По-добри взаимоотношения с клиентите
- По-ефективни бизнес процеси
- По-бързо обслужване на клиенти
- Целеви маркетинг
- По-добри взаимоотношения с клиентите
Стартов екип
Познавахме клиентите си лично. Водихме лек разговор и им стиснахме ръцете при приключване на сделката. Знаехме имената на съпрузите им и се пресичахме с тях на улицата. Имахме прозорец към техния свят – защото това беше нашият свят.софтуер за строителни фирми
За повечето фирми това е отминала ера. Пренасочихме се към електронната търговия или станахме твърде големи, за да сме запознати с всеки клиент. И така, как можем да ги опознаем?
Клиентите все още ни разказват за себе си, но по различни начини. Независимо дали попълват онлайн анкета или изоставят артикул в електронната си количка, те съобщават кои са и как можем да се свържем с тях. Цифровите им отпечатъци са навсякъде.
CRM събира тези „пръстови отпечатъци“ и ги анализира, за да разбере нуждите и желанията на вашите клиенти. Това е едно от най-големите предимства на CRM системата и то се просмуква надолу към вашите клиенти. Упълномощени от данни, можете да изградите по-силни, взаимноизгодни взаимоотношения с вашите клиенти.
- Направете бизнеса си по-ефективен
Работа в екип
Осемдесет процента от МСП все още разчитат на неструктурирани ръчни инструменти (имейл, електронни таблици, хартиени файлове, бели дъски и т.н.) за изпълнение на рутинни задачи. Тези остарели бизнес процеси забавят вашия бизнес и увреждат крайния резултат. Според фирмата за пазарни проучвания IDC, неефективността намалява годишните приходи с 20-30%.n zoom
Можете да актуализирате вашите бизнес процеси и да извлечете големи ползи с CRM система. Той може да замени практически всички ваши досадни ръчни процеси с гладки и ефективни работни процеси.
Може би вече сте модернизирали бизнеса си, но се оказвате затрупани с твърде много технически инструменти. За да изпълни задача, служителят трябва да е запознат с всеки инструмент, да въведе паролата за всеки един и да навигира между множество интерфейси. Прескачането през толкова много цифрови обръчи може да доведе до „умора от технологии“ у потребителите.n-zoom
CRM може да увеличи максимално ефективността чрез интегриране на всички ваши приложения на трети страни в една платформа. Проверявайте имейла си, социалните медии, отчетите за продажби и други, без да се налага да превключвате между системите.
- По-бързо обслужване на клиенти
crm екип
Хората са по-заети от всякога и най-бързият начин да откажеш клиент е да му загубиш времето. Бързината не означава да бързате с клиента. Това означава да ги обслужваме в очаквания от тях срок. Все по-често това означава предлагане на незабавна услуга. 80% от фирмите и 64% от потребителите очакват отговор от обслужването на клиенти в реално време.софтуер за управление на бизнеса
CRM може да помогне на вашия бизнес да се ускори чрез автоматизиране на задачи за обслужване на клиенти, като например:
Чатботове, които предлагат незабавни отговори на често срещани въпроси. Те могат също така да прехвърлят по-сложни запитвания към правилния служител.
Автоматизираното обслужване на клиенти е достъпно 24/7 (без допълнителни разходи).
Управление на заявки за онлайн ресурси. Продуктови ръководства, електронни книги, бели документи и друго първокласно съдържание се изпращат незабавно по имейл.
Автоматизирана настройка за срещи.
Шаблони за повторни поръчки.
Рационализирайте разговорите през каналите за поддръжка (имейл, чатбот, обаждания, социални медии) в един запис.
Нашата интуиция е, че автоматизацията отчуждава клиентите. Проучване на Zendesk обаче предполага, че е вярно обратното. 69% от потребителите оценяват качеството на клиентското изживяване (CX) въз основа на навременност и бързина. CRM дава на вашата компания ясно предимство, като отговаря бързо на клиентите.
Друго предимство на CRM автоматизацията е намаленото натоварване за вашия екип за обслужване на клиенти. Те могат да се съсредоточат върху по-важни неща, като изграждане на по-добри взаимоотношения с клиенти.
- Целеви маркетинг
работа в екип
Днес няма средностатистически клиент. Потребителите искат да бъдат разглеждани като индивиди. Те очакват уеб съдържание, реклами, промоции и препоръки за продукти да бъдат направени по мярка. CRM може да ви помогне да опознаете клиента си чрез проследяване на данни като: