Гърция ни е дала гениални мислители и философи като Плутон, Сократ и Софокъл. Но как са се обучавали те? Кой им е преподавал? Обикновените хора не са могли да се издигнат до такава гениалност с преобладаващата по онова време образователна система.математика без граници
Няма ясни доказателства за съществуването на училища в древногръцкия свят преди V в. пр. н. е. Смята се, че преди това образованието в Гърция се е осигурявало главно чрез частни учители. А само шепа гърци са можели да си позволят да образоват синовете си дори през V век. Местните жители на Атина започвали образованието си около седемгодишна възраст. Няма много информация за това какъв тип хора са били учителите по това време. Изглежда обаче, че те не са се радвали на особен статут и по всяка вероятност повечето от тях са били роби.
Учебната програма включвала обучение по четене и писане, физическо възпитание и изучаване на някои музикални инструменти. За да се научат да пишат, учениците използвали писалка, наречена стилус, с която пишели върху восъчна плочка. Ученето на запаметяване е било много важна част от образованието в Гърция. В произведението на гръцкия историк и философ Ксенофонт, наречено „Симпозиум“, има герой, който казва, че баща му го накарал да научи наизуст цялата „Илиада“ и „Одисея“. И двете книги съдържали общо 27 000 реда.авигея
Лирата или китара била един от най-харесваните музикални инструменти. Тя приличала на китара. Малко вероятно е учениците да са били обучавани на математика или рисуване. Образованието в Гърция било много ограничено. Това е така, ако се ръководим от нашите стандарти. Но въпреки това те успявали да научат достатъчно, за да се справят. Всъщност атинската образователна система ни е дала такива гениални личности като Плутон, Сократ, Еврипид, Есхил и Софокъл, които са били наистина изключителни предвид всички обстоятелства. Макар че може да се твърди, че успехът им може да се е дължал повече на града, в който са живели, и по-малко на тогавашната образователна система.състезателна математика 1 клас
Когато момчетата от богатите семейства навършвали 16 години, те били изпращани на обучение, което може да се нарече висше образование. Те са били обучавани основно на реторика и философия. Всеки, който искал да се прочуе в обществото, трябвало да изучава тези предмети. Беше важно да се научат нюансите на реториката, ако искаха да говорят на политически събрания или в съдилища или ако искаха да бъдат забелязани на неофициални пиянски партита, наричани симпозиуми.математическа занималня пловдив
Едно от неприятните неща, свързани с израстването в Гърция, беше, че някои гърци приемаха педерастията. Елитните общества приемали приятелството между по-възрастен мъж и младо момче за напълно нормално, а някои дори го оценявали и то още повече, ако в него имало някакво учение. Самият Зевс е бил педераст и това може би е придавало по-голяма легитимност на тази практика. Всъщност Зевс е отвлякъл един младеж на име Ганимед, тъй като е искал той да бъде негов виночерпец на планината Олимп. С течение на времето обаче враждебното отношение към педерастията се засилва. Например в Атина през V в. педерастията е била престъпление, за което се е налагало смъртно наказание.образователен център авигея