Статията разглежда проблемите в българската образователна система. Днес български учител
се сблъсква с много пречки при изпълнение на задълженията си. Освен основното си задължение да преподава, бълг математика без граници
има и много други. Той е станал не просто възпитател, но семеен консултант, охранител,
администратор, социален работник и много други. Новата система за финансиране на училищата даде възможност на
учениците и направиха учителите безпомощни да наложат дисциплина във или извън класната стая.
Ключови думи: българско образование, учител, делегиран бюджет, училище.
Настоящата статия е опит да се опише днешната ситуация в образованието,
особено в гимназиалното образование в България. Преди да навляза в дълбока дискусия и анализ на
Опитвам се да опиша причините, предизвикали сегашното образование в образователната и социалната система
системната грешка от лична гледна точка, като споделя моя опит в образователната система и
насочете престъпленията така, както ги виждам.образователен център
Работя в буквално „циганско” (ромско) училище. Някои може да кажат, че този факт замъглява преценката ми
и това ще бъде просто мнение, основано на гняв и неудовлетвореност. Може и да са прави, но фактът, че
има толкова много статии, написани от учители, които работят в „нецигански“ училища, които противоречат на
опозиция. Въз основа на този факт заявявам, че изображението на работната среда, което ще споделя, има
висока степен на обективност по отношение на съвременното образование.avigea.net
Това е четвъртата ми година като учител. Някои може да кажат, че това не е достатъчно опит
имам мнение по такива въпроси, но мисля, че понякога е необходим нов поглед върху ситуацията, така че
потоците, които трябва да бъдат открити и евентуално обяснени. Както и да е, както казах, това е четвъртата ми година като а
учител и смело може да заяви, че ситуацията в образованието става все по-зле и по-зле
всяка изминала година. Не говоря само за училището, в което работя, а за системата като цяло.
Основните проблеми, които възникват, са посещаемостта, дисциплината и уважението към учителя. Тези
проблемите образуват сложна ситуация, която затруднява не само работата и задълженията на учителите, но и
засягат и личния им живот.школа по математика пловдив
Според скорошно проучване всеки втори учител страда от
депресия и изгаряне, които напоследък се превърнаха в голям проблем, дори беше разпознат като
психологически проблем. Тези проблеми не са ограничени до моето работно място, но както казах, са често срещани
за всички училища. Разликата е, че проблемите се проявяват на различно ниво или
степен в различни училища.
За целите на статията ще се опитам да разделя училищата на три основни групи
за да обяснят как работи системата. Разделението е хипотетично и се основава на общоприетото мнение
за един училищен престиж. Първо има „елитни“ училища, които всеки смята за най-добрите и
съответно всеки иска да изпрати веднъж дете да учи там. След това има средно или „нормално“
училища, които не се считат за най-добрите, но достатъчно добри за повечето деца, включително и за тези, които.образователен център пловдив
не са приети в елитните училища. Накрая слагам училищата като тази, в която работя – те са
с лошо име или репутация в мнението на хората, независимо от квалифицирания педагогически персонал, който работи
Не искам да звуча расистко, но през повечето време името или престижът на едно училище е долно
не само върху качеството на предоставяното образование, но и върху характеристиките на студентите, които се записват в него.
Понякога тези характеристики са в основата не само на интелектуалния капацитет, амбиция или желание
учат, но и социален произход или дори раса. Ще се опитам да обясня това чрез проявление на
изброените по-горе проблеми във всеки тип училища.
Първият тип училища, които споменах, са „елитни“ училища. Те имат най-добра репутация. The
студентите, които се записват, се предполага, че са най-умните, сръчните или най-амбициозните с два пъти
по-амбицирани родители. Степента на посещаемост и дисциплина са най-високи, защото децата
разберете какво е необходимо, за да се запишете и предвидите ползите от образованието. Училищата
осигуряват конкурентна среда, която кара ученика да очаква повече от учителите и
от себе си чрез установяване на високи стандарти. Тези училища нямат проблеми с кандидатите
за записване, защото са най-желани. Но не всичко е толкова ярко и равномерно
има някои отрицателни страни. От една страна учениците с твърде високо самочувствие, причинено от различни
фактори, могат да бъдат средства за учителите, особено за ученика, който смята, че учителят не е такъв
достатъчно квалифицирани. Това отношение в много случаи е продиктувано най-вече от поведението на родителите
в семейства с по-висок финансов или социален статус, че