Корените на театър 2: Рим

Когато дойде Рим, гръцкият театър престана да бъде свещено представление: поради това драматурзите и актьорите бяха презирани, най-вече от благородниците. Вместо това театърът е бил ценен от роби и освободени хора. Ситуацията се преобърна по време на имперския период, когато масите избраха публичните игри пред театралните представления, а висшите класи си върнаха местата в театъра. И всичко това, разбира се, беше безплатно.bg.onlinebileti.com

Устройството на римските театри
Ядрото на римския театър, точно както в гръцкия, е оркестърът, който е бил полукръгъл и се е наричал platea: той наистина съответства на сергиите (platea, на италиански) на съвременните театри, въпреки че е домакин на хора, а не публиката. Дървената сцена се издига отвъд нея, а зад сцената е поставена сцена отпред, боядисан фон, който е прародителят на декорите. Предните сцени криеха стълба скениум, крилата, използвани от актьорите и сценичните работници и за съхраняване на целия реквизит, включително маски.

Римски театър Босра Сирия | Картаруга
Римският театър в Босра, Сирия

Но има съществена разлика между гръцките и римските театри: докато частта за сядане на първия е била дървена и построена на склон или издълбана в камък, вторият е имал собствени основи, следователно аудиторията също е била направена от тухли и е имала галерии и отвори. Шедьовър на архитектурата, образец от който може да се види в Аоста и Верона, както и в много градове в Италия и по Средиземноморието.онлайн билети

Маските на римския театър
Макар и сведени до проститутки в очите на населението, римските актьори, също като тези от гръцкия театър, можеха както да играят, така и да пеят и танцуват… и да носят маски, въпреки че честотата на тяхното използване бавно намалява през годините.онлайн билети за театър

Маските на римския театър са след гръцките: те покриват цялата глава и израженията им са добре нарисувани, за да бъдат лесно разпознаваеми. Изработени от дърво или плат, те също служеха като звукова дъска за гласа на актьора и макар да бяха задължителни за трагедиите, в комедиите те бяха въведени едва през 130 г. пр. н. е. и никога не са били използвани от мимове.мъжът ми е виновен билети

Поради нарастващата популярност на обществените игри и пантомимите по време на императорския период, които могат да бъдат по-лесно достъпни за населението, идващо от цял свят, маските също постепенно бяха изоставени. Докато не бяха преоткрити през 16 век от Commedia dell’Arte.online bileti