Стратегията за дигитален маркетинг определя и проектира инициативи за изграждане на диференцирана дигитална ангажираност с целевата аудитория в услуга на бизнес целите.groweasy.bg
Какво представлява дигиталният маркетинг?
Дигиталният маркетинг разчита на набор от интегрирани дигитални техники, технологии и данни, които позволяват на маркетинга да подобри начините, по които участва в динамични разговори с влиятелни лица и купувачи, както и да насочва, придобива и задържа клиенти.seo оптимизация
За повечето организации дигиталният маркетинг играе все по-стратегическа роля в стимулирането на бизнес растежа. Най-добрите брандове в класа се фокусират непрестанно върху оптимизирането на каналите за дигитален маркетинг, съчетаването на дигитални и физически изживявания и възприемането на нови технологии, които могат да осигурят конкурентно предимство. (Вижте също „Каква роля играят технологиите в стратегията за дигитален маркетинг?“)
Маркетолозите отдавна жонглират с целите за придобиване и задържане на клиенти, но пандемията радикално промени предпочитанията за ангажираност на клиентите и издигна дигиталното преживяване до ключова роля в социалните и бизнес взаимоотношения. Цифровите технологии вече не са само средство за подобряване на взаимоотношенията с клиентите; те са и основно средство за изграждане на нови връзки с целевите аудитории, независимо дали става въпрос за служители, бизнес партньори или влиятелни личности в социалните мрежи.seo оптимизиране
Разширяващите се правомощия на цифровия маркетинг вече оказват съществено влияние върху общите стратегически маркетингови цели, бюджети и ключови показатели за ефективност (KPI).
Какво представлява рамката на стратегията за цифров маркетинг?
Стратегията за дигитален маркетинг формулира целите и тактиките за изпълнение на дигитални изживявания, канали, кампании и медии – както и показателите за ефективност за измерване на напредъка и успеха.
Не съществува единна рамка за изработване на стратегия, но ключовите компоненти на всеки план за цифров маркетинг включват:
Визия за ролята, която стратегията и изпълнението на цифровия маркетинг играят за стимулиране на растежа на предприятието. Например подтикът за увеличаване на печалбата може да се превърне в бизнес цел за увеличаване на стойността на целия живот на клиента. В резултат на това маркетинговата цел може да бъде насърчаване на ангажираността на клиентите или кръстосани продажби/повишаване на продажбите на клиентите.
Ясно определен и дефиниран набор от отговорности за екипа по дигитален маркетинг и ръководството. Лидерите в областта на цифровия маркетинг, например, определят и контролират бюджетирането, наемането на служители, избора на технологии и планирането на кампании в подкрепа на изпълнението на стратегията. (Вижте също „Какви са ролите на лидерите и екипите в областта на цифровия маркетинг?“)дигитална агенция
Подробна пътна карта, която определя краткосрочните цели на програмата за дигитален маркетинг, както и постиженията в по-дългосрочен план. Подобряването на качеството на потенциалните клиенти, стимулирането на увеличените продажби сред идентифицираните потенциални клиенти и повишаването на осведомеността за марката са ключови цели на дигиталния маркетинг, свързани с целта за придобиване на нови клиенти.
Оценка на уменията на екипа, инструментите и процесите, необходими за поддържане на целите на дигиталния маркетинг – и план за отстраняване на пропуските в изпълнението.
Какво е ключово за успешния план за дигитален маркетинг?
За да увеличат максимално стойността на цифровите канали и ангажираността, както и въздействието им върху променящото се цифрово поведение на клиентите, маркетолозите трябва да планират, изпълняват и оценяват въздействието на усилията в областта на цифровия маркетинг цялостно. Освен това лесните за използване конструктори на имейли и формуляри на Omnisend са проектирани с оглед на електронната търговия, като се отличават с интуитивни интерфейси, които помагат за генериране на регистрации и реализиране на още повече продажби.дигитална агенция grow easy
Най-добрите дигитални маркетолози стимулират растежа на бизнеса чрез координирани ангажименти към клиентите, които обхващат все по-голям брой допирни точки с целевите аудитории. Те включват уебсайтове, платени и органични социални медии, търсене и дисплейна реклама, телевизия, стрийминг медии (OTT), цифрово видео, електронна поща и мобилен маркетинг (напр. SMS, push notification, съобщения в приложенията и потребителски приложения за съобщения като Facebook Messenger и WhatsApp), както и крайни точки с гласова връзка (напр. интелигентни високоговорители и виртуални лични асистенти, базирани на смартфони).
Този тип интегрирана стратегия за цифров маркетинг изисква координиран, итеративен многоканален подход и измерване на ефективността спрямо аналогичните продукти, особено в следните три области:
Канали и управление на кампании. Ръководене и мащабиране на кампаниите за цифров маркетинг във и между каналите.
Реклама. Оптимизиране на медиите, форматите, таргетирането и съобщенията за целите на марката и ефективността.
Сравнителни показатели за ефективност в областта на цифровите технологии. Сравнявайте най-добрите практики в различните индустрии и се учете от водещи марки, за да откриете специфичните за марката силни и слаби страни и възможности за подобряване на бизнес въздействието на цифровите инициативи.Популярните функции за известяване Live Visitor Count (Брой посетители в реално време) и Hot Streak (Гореща серия) повишават възприятието на клиентите за вашата марка и позволяват на потенциалните клиенти да видят как други хора реагират на вашия продукт. Освен това е изключително лесно да се инсталира – просто копирате и поставяте техните пиксели в сайта си.grow easy
Кои са най-ефективните стратегии за цифров маркетинг?
Маркетинговите екипи могат да организират редица стратегии и техники за цифров маркетинг, за да гарантират, че взаимодействията с клиентите отговарят на очакванията и ги надхвърлят, както и да повишат удовлетвореността, лоялността и застъпничеството.
Например проучванията на Gartner показват, че специалистите по дигитален маркетинг предпочитат социалния маркетинг и дигиталната реклама в горната част на фунията на покупката – по-конкретно в областта на осведомеността за марката, генерирането на търсене, превръщането в продажби и лоялността и застъпничеството на клиентите. Но са необходими подходящи инструменти, данни за клиентите, таргетиране и тестване, за да се съгласува най-добрият канал с целевите аудитории и конкретните цели.
Основните стратегии за цифров маркетинг включват:
Цифрова реклама
Цифровата реклама включва дисплейни, видео, мобилни и социални реклами. За да успеят, цифровите реклами трябва да комуникират с аудиторията, като използват подходящо време, контекст, съдържание и тон в съответните канали.
Платеното търсене се отнася конкретно до рекламирането в търсачки и други уебсайтове; рекламите се представят въз основа на съдържанието и контекста на конкретна заявка за търсене.
Лидерите в областта на цифровия маркетинг, отговарящи за рекламата, са на предната линия на бързите промени в поведението на потребителите, като например нарастващото приемане на нелинейна телевизия и новите платформи на социалните медии. Рекламодателите обаче са изправени пред непрекъснато развиващ се пейзаж от рекламни технологии, доставчици на услуги и агенции, нови формати и платформи, както и партньори за данни и измерване. Те трябва да се справят и с проблеми като променящите се разпоредби за защита на личните данни, изчерпването на бисквитките и измамите.
Имейл маркетинг
Използването на канала за електронна поща за предоставяне на маркетингови съобщения е основна точка на контакт през целия жизнен цикъл на клиента. То включва бюлетини на марката и/или контекстуално релевантни, персонализирани комуникации в реално време с целевите аудитории. Въпреки това, отливът на клиенти, преобърнатите потребителски пътешествия и променящите се потребителски навици създават пречки за успешното изпълнение на имейл маркетинга.
Лидерите в областта на цифровия маркетинг трябва да се приспособят към новите предизвикателства, обхващащи защитата на личните данни, събирането на данни и разгръщането на целево съдържание. Като се имат предвид предизвиканите от пандемията промени в цифровите навици на клиентите, водещите изпълнители се опират все повече на тактиките за обработка на данни за клиентите и сегментиране, за да постигнат висока ангажираност. Те избягват количеството в полза на качеството и наблягат на целенасочени, персонализирани съобщения, които подобряват конверсията и повишават ефективността на електронната поща.
Социален маркетинг
Социалният маркетинг се отнася до създаването, курирането, потреблението, популяризирането и разпространението на маркетингово съдържание за цели, свързани предимно с изграждането и поддържането на общности. Той изключва платената реклама в социалните канали, но включва маркетинга на влиятелни личности, социалното засяване и социалните активации.
Дигиталните маркетолози вече не могат да си позволят да разглеждат социалните медии като канал изключително за повишаване на осведомеността и разглеждане. Въздействието на социалните платформи се разпростира върху цялата фуния на покупката, особено след като все повече потребители се обръщат към социалната търговия. Днес дигиталните маркетолози трябва да бъдат внимателни в съобщенията, свързани със социални въпроси, като например общественото здраве и расизма, предвид засиления контрол на потребителите върху действията на марката. Дългосрочното здраве и капитал на марката, както и приходите, са застрашени.
SEO
Оптимизацията за търсачки (SEO) се отнася до техниките, използвани за подобряване на квалифицирания трафик към уеб страници чрез разбиране на естеството и намеренията на търсенията и разработване на изключително подходящо съдържание и опит. Интегрираната стратегия за цифров маркетинг изисква цялостен подход към платените и органичните услуги, така че е важно да не противопоставяте SEO на маркетинга в търсачките (SEM), тъй като едното повишава ефективността на другото.
Стратегиите за SEO и SEM трябва да бъдат разработени в услуга на целите на марката, независимо дали те са свързани с трафика, ангажираността или конверсията. Най-ефективният начин за постигане на тези цели е да се гарантира, че марката ви е пред очите на подходящите потенциални клиенти и им предоставя подходящо съдържание.