13 причини, поради които брандингът е важен за вашия бизнес

  1. Брандирането прави маркетинга възможен
    Без брандиране маркетингът би бил напълно невъзможен, тъй като всеки продукт или услуга биха били еднакви. Представете си, че всички продават продуктите си с един и същ цвят, опаковка или история. Без никакво разнообразие нямаше да има никакво значение кой артикул купувате.ребранд

Представете си, че отивате в M&S, за да си купите добрите стари „Малтезери“, само за да разберете, че всеки шоколад изглежда по един и същи начин, има един и същ вкус и струва еднакво. Това би било като сцена от филм на ужасите!

Сега виждате какъв късмет имаме, че разполагаме с търговска марка. Без нея конкурентоспособността щеше да изчезне и нямаше да има никаква мотивация за компаниите да предлагат услугите си на пазара.брандиране на автомобили

  1. Брандингът прави компанията ви по-ценна
    Добре разработената идентичност на марката ще добави няколко допълнителни нули към стойността на вашия бизнес. Помислете за гигантите в областта на брандинга като Coca Cola, McDonald’s и Ferrari. Дали стойността на тези компании зависи единствено от техните продукти, магазини и други физически активи? Разбира се, че не. Нещото, което продава продукта, е историята, която стои зад него.rebrand

Чрез създаването на индивидуалност на марката вашата компания излиза извън рамките на това да бъде предприятие. Освен че увеличава паричната си стойност, тя добавя по-дълбок смисъл към вашата марка, което е качество, което малко фирми притежават.

  1. Създаването на марка дава на продукта ви възможност да стане емблематичен
    Хората не пият газирана напитка, те пият Кока Кола. Те не носят дънки, а Levi’s. Хората ядат, пият, носят и купуват марката.печатница ребранд

Нека вземем за пример iPhone. След известното представяне на iPhone от Стив Джобс през 2007 г. Apple затвърди имиджа на своята марка. С водещите си маркетингови кампании тя се представя като иновативна, оригинална и амбициозна марка. С тези основни ценности потребителите знаят какво да очакват от Apple и предвид нейната надеждност, потребителите могат да си позволят да се доверят и да купуват нейните iPпродукти. Те успешно са обвързали качествата на иновативност и уникалност със своята марка и затова са емблематични.

А сега си представете, че Apple не беше толкова креативна в брандирането си. Да речем, че е нарекла компанията си iComputers с логото на компютър. Вместо да налагат напредничави и страстни послания в кампаниите си, те продължават да говорят само за спецификациите, които притежават техните устройства.печатница

Дали такава компания без марка би се превърнала в иконата, която е днес? Това би било отрицателно!

  1. изберете представата, която искате клиентите ви да имат за вас
    Много по-добре е да изберете как ще ви възприема аудиторията, отколкото да я оставите да решава и определя имиджа на марката ви. Ако се предлагате на пазара без добре разработена стратегия за марката, ще изглеждате двусмислени и неясни за целевата си аудитория. Вероятно в крайна сметка ще привлечете неподходящите хора, които имат различни очаквания от тези, които действително можете да изпълните. Избягвайте това, като дефинирате всеки сантиметър от марката си, за да можете да покажете компанията си в нейната истинска светлина.
  2. получете признанието, което компанията ви заслужава
    Намирате се на площад Трафалгар. Всички около вас са със сиви чадъри, докато вие сте с жълт чадър. Въпросът е кой има най-голяма вероятност да изпъкне?

Вашият жълт чадър ще ви отдели от останалите и ще ви направи запомнящи се. Хората ще говорят за вас и ще споменават по-късно как са видели човек с жълт чадър. Без значение дали ще определят присъствието ви като странно, или като глътка свеж въздух, новината за вашата крещяща марка ще се разпространява от уста на уста. Защо? Защото сте уникални.

За да се рекламирате успешно и да достигнете до целевата си аудитория, имиджът на марката ви трябва да бъде забележим, а изграждането на уникален имидж може да направи точно това. Потенциалните ви клиенти ще бъдат привлечени и едва тогава могат да започнат да обмислят дали наистина да купуват вашите продукти.

  1. Познаването на вашата марка улеснява значително вземането на решения
    Начинът, по който предлагате услугите си на пазара, е също толкова важен, колкото и качеството на услугите ви. За да привлечете целевите си групи, трябва да се съобразите с това какви ценности притежават те. Дали ги интересува професионализмът, или желаят да намерят вълнуващо преживяване във вашите услуги? Дали търсят възможност да подобрят уменията си, или начин да се отпуснат и да релаксират? Ние определяме личността на нашата марка въз основа на клиента, на когото искаме да продаваме нашите продукти.

Когато продаваме услугата си, трябва да внимаваме с хората, които избираме да ни представят. Представете си, че Nivea си търси нов посланик на марката. Те не могат да изберат между комика Рики Джървейс и футболиста на Тотнъм Деле Али. Рики определено е по-известен. С неговите умни и комедийни черти, наличието на реклама с него би създало определен обхват в социалните медии. Но дали Рики представлява това, което представлява Nivea?

Разбира се, че не. Представянето на Рики пред обществеността не е съвместимо с имиджа на марката Nivea. Участието му в тяхна реклама би изглеждало не на място и вероятно няма да бъде възприето сериозно. Nivea е козметична

Translated with DeepL.com (free version)

Exit mobile version